Voorbereiding Ozzie - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Fenke Seegers - WaarBenJij.nu Voorbereiding Ozzie - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Fenke Seegers - WaarBenJij.nu

Voorbereiding Ozzie

Door: Fenke Seegers

Blijf op de hoogte en volg Fenke

16 Augustus 2014 | Nederland, Nederland

Countdown: 2 weeks to go!
*doet een vrolijk stuiterend dansje door de kamer*

Oke, mijn eeste planning was 'ik maak geen planning'. Planning en ik zijn geen goede vrienden... Ik zie het daar wel!
Maar na een aantal boeken gelezen te hebben en diverse tips over 'sights to see' te hebben gehad bleek dat mijn topografische kennis van Australië iet wat verstrooid was. Daarom toch maar even een landkaart erbij en opzoeken wat waar ligt. En als je daar dan toch mee bezig bent ook maar meteen opschrijven wat ik zeker wil zien.. En zo heb je dan een paar uur later, weliswaar op een afgescheurd papiertje, toch een soort van planning staan.

Het 'plan' is als volgt;

Na aankomst in Sydney even 2 of misschien 3 dagen acclimatiseren (ben nogal jetlag gevoelig) en natuurlijk Sydney bekijken, denk hierbij aan het opera house, bondi beach (mits het weer het toelaat, het is winter in het zuiden) en Taronga Zoo.

Dan met een binnenlandse vlucht naar Port Lincoln, dit ligt niet in mijn oorspronkelijke reisroute (voor zover die bestond) maar aangezien ik 1 ding bovenaan op mijn lijstje heb staan en dit alleen daar te doen is ga ik waarschijnlijk toch maar mijn route aanpassen! In Port Lincoln kan je namelijk een trip boeken om te kooi duiken met 'the great white shark' :D :D!! Ik krijg al een mega smile op mijn gezicht als ik eraan denk! Adrenaline niveau hoog!! Ieder zijn ding zullen we maar zeggen, maar voor mij echt een droom excursie http://www.sharkcagediving.com.au/shark-tours/ voor foto's!

Als ik dat heb overleeft, daar gaan we voor het gemak wel even van uit natuurlijk, dan pak ik een vliegtuig naar Adelaide. Vanaf daar wil ik graag de kangaroo Islands bezoeken en wellicht een outback tour doen naar Ayers Rock.

Dan een vlucht terug naar Sydney, daar een excursie naar the Blue Mountains en daarna een surfkamp volgen waarbij al diverse plaatsen lang de kust worden aangestipt en wat eindigt bij Brisbane.

Ik vervolg de route per bus langs de gold coast naar Fraser Islands, the Whitsundays en natuurlijk het Great Barrier Reef. Van horen zeggen ook een prachtige plaats om te skydiven, maar wellicht bewaar ik dat voor in Nieuw-Zeeland. Mocht er nog tijd zijn eventueel een binnenlandse vlucht naar Darwin voor het Kakadu National Park of verder noord met de bus naar het Daintree Rainforest (natuurlijk voor een tochtje krokodillen spotten).

Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik 4 oktober in Cairns ben voor een vlucht terug naar Sydney waar ik direct door vlieg naar Christchurch Nieuw Zeeland!

* mmm ik krijg nu al een beetje het gevoel van, toe aan vakantie na mijn vakantie :D maar zo zie ik het graag, veel te doen en veel te zien! (met af en toe een dagje strand)

Tips en ideeën etc. zijn altijd welkom!!

Nieuw Zeeland is nog steeds planning-loos maargoed heb ook genoeg tijd om hier in het vliegtuig over na te denken, tenslotte ben ik op de heenweg alleen al een uurtje of 30 onderweg :)

  • 16 Augustus 2014 - 19:23

    Maria:

    Nou, nou je bent heel wat van plan, zonder planning. Ha, ha, ziet er wel heel aantrekkelijk uit. Te hopen dat het allemaal gaat lukken. Nog veel succes bij de rest van de voorbereidingen. Spreek je snel weer. Groetjes van je moeder.

  • 18 Augustus 2014 - 08:19

    Je Vader:

    Over 14 dagen ben je al onderweg Al aan het aftellen !!!!

    De planning ziet er al ondernemend uit.

    We zien je snel.

    Kort berichtje maar even testen of het werkt.

    Werk ze deze week

    gr

  • 20 Augustus 2014 - 14:03

    Petra:

    Hey, ik ben heel benieuwd hoe vaak je planning in de komende dagen en in Ozzie zelf nog gaan veranderen. Bij mij was dat op een gegeven moment wel 5 keer in de week :)

    Alvast veel plezier.

  • 26 Augustus 2014 - 22:29

    Ferry En Ans:

    Dat ziet er goed uit Fenke! Wij wensen je een hele fijne en spannende reis.
    Groetjes, Ferry en Ans

  • 29 Augustus 2014 - 15:47

    Simone:

    In het centrum van Sydney zijn de highlights redelijk op loopafstand. Het is een onwijs leuke stad, een van de leukste ter wereld.... in my opinion, waar je heerlijk kunt rond zwerven.
    Mijn absolute highlight was het beklimmen van de Sydney Harbour bridge. Het is zo'n icon in de stad en je hebt een geweldig uitzicht. Hoogtevrees hoef je niet echt te hebben want de boog waar je overheen loopt is echt heel breed, veel breder dan je zou verwachten.
    Ook leuk is om de ferry te pakken naar Manly, mooie stranden en sfeervol centrumpje. Boottocht er naar toe is ook leuk.
    In de Botanical Gardens heb je steeds weer mooie uitzichten
    Het Aquarium.... ook zo mooi

    Vanuit Sydney kun je overigens ook de trein pakken naar de Blue Mountains en daar een of 2 nachten blijven (?)

    Slecht weer bij Bondi Beach of geen strandweer? Langs de kust is een vrij lang wandelpad.

    Hoop trouwens dat je bij het raam zit als je landt in Sydney, je vliegt vlak over de stad en kan dan soms ook al Sydney harbour zien. Als je online kan inchecken kan je misschien je stoel nog aanpassen, probeer een stoel rechts in het vliegtuig bij het raam :-)

  • 29 Augustus 2014 - 18:06

    Esther:

    Ha die Fenke!
    Nogmaals onwijs veel plezier toegewenst! Pas goed op jezelf ;) Geniet ervan!
    Ik kijk uit naar je verhalen!
    Esther

Verslag uit: Nederland, Nederland

Fenke

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 7168

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 14 April 2015

Vietnam en een beetje maleisië

31 Augustus 2014 - 01 November 2014

To the end of the world and back again in 9 weeks

Landen bezocht: