Vietnam so far - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Fenke Seegers - WaarBenJij.nu Vietnam so far - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Fenke Seegers - WaarBenJij.nu

Vietnam so far

Blijf op de hoogte en volg Fenke

30 April 2015 | Vietnam, Ninh Bình

Time flies when you're having fun!

De tijd vliegt en ik bedacht me ineens dat ik hier al twee weken ben zonder iets te posten dus bij deze :).

Ik ben gestart in ho chi minh city. Wat een drukte en chaos en vooral heeel erg warm! Hier even de tijd genomen om wat bij te komen van de jetlag en naast wat gezellig baravonden en lekker vietnamees eten niet veel gedaan.
Op zondag met de bus vertrokken naar da lat. Een stadje in de bergen met een gezellige nightmarket. Hier was een mogelijkheid tot canyoning en aangezien dat in nz niet ging moest dat hier natuurlijk wel gebeuren!! Supergave dag met abseilen van watervallen en sprongen van 8 meter in het diepe. Top top top! Vanuit da lat door naar Bai Xep. Mini dorpje direct aan de zee. Naast een vietnamese kookles hier vooral lekker gerelaxt. De volgende bestemming was Hoi An en hier vier dagen gebleven. Een mooi pak laten ontwerpen en nog een aantal kledingstukken. Ongelooflijk hoe snel ze daarmee zijn! De dag erna kon ik alles al voor de eerste keer passen!
Die middag met de groep fietsen gehuurd en wat rondgefietst. Nu klinkt dat heel makkelijk maar met het chaotische verkeer is het doel vooral; don't get yourself killed en dat is nog best een opgave ;).
Dan door naar Hue. Hier een tour geboekt op een motorbike. 3 uur rondgereden worden door allemaal straatjes en steegjes en een stukje geschiedenis. Na wederom een top avond, het was tenslotte koningsdag en dat moet gevierd worden in het oranje, op naar Phong na national park. Super schattig hostel met allemaal houten bedden en iets wat we in nl geen matras zouden noemen ;), maar dat ben ik ondertussen wel weer gewend. De tunnels bezocht, overblijfselen van de oorlog hier en vandaag is het de nationale feestdag. 40 jaar geleden was het officiele einde van de oorlog die noord en zuid Vietnam gescheiden hield. Ook paradise cave bezocht. Een limestone grot van 31 km lang waarvan 600 m open gesteld voor publiek. In de middag zelf motorbikes gehuurd en erop uit getrokken. Rijbewijs word hier niet gevraagd en over verzekeringen ed moet je ook maar niet nadenken. Zelf rijden is ingewikkeld hier, geen regels, amper knipperlichten en een tweebaans weg kan ook prima als vijfbaans functioneren in beide richtingen. Om het over de plots overstekende koeien, honden en kippen nog maar niet te hebben! Ook hier weer het motto don't get yourself killed! De giga regenbui mocht de pret niet drukken en we hebben heerlijk rondgetourd met een klein groepje.
Op dit moment zit ik in Ninh Binh, tamcoc. Nog veel in de planning en geniet met volle teugen. De mensen zijn super vriendelijk al is er een behoorlijke taalbarriere maar met handen en voeten kom je er wel. Het met stokjes eten heb ik ondertussen ook goed onder de knie ;).
Het leven is goed!!
Fenke