i love the westcoast! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Fenke Seegers - WaarBenJij.nu i love the westcoast! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Fenke Seegers - WaarBenJij.nu

i love the westcoast!

Door: fenke

Blijf op de hoogte en volg Fenke

16 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Good morning from Wanaka. Een prachtig plaatsje in het westen/midden van nieuw zeeland. Ik moet echt weer even schakelen naar het Nederlands.. dus sorry als er Engelse woorden oid tussendoor glippen.

De tijd vliegt voorbij hier! Met de stray bus ben ik vanuit christchurch naar Kaikura gereden. Daar helaas erg harde wind so de tours werden gecancelled. Maar niet getreurd, over een weekje ga ik er nog eens langs en dan hopelijk wel tijd om met de wilde dolfijnen te zwemmen! Gelukkig was er wel een visserbootje dat uitvaarde en daarmee toch de zeehondenkolonie kunnen bekijken. Daarnaast gevist en daarbij 2 kleine haaiensoorten en een grote rode vis gevangen. Deze kregen we gefileerd mee en hebben we laten bereiden in een fish and chips shop. De haai vond ik niet heel smakelijk maar de witvis was super. Er gaat niks boven een zelfgevangen maaltijd opeten op t strand met een kampvuur en de zonsondergang en zeehonden op de achtergrond.

Daarna door naar Picton. Niet zo veel bijzonders naast het prachtige uitzicht en het schattige hostel.
Toen door naar Abel Tasman national Park. Prachtig!!! Mooie zeiltrip gedaan en een hike van 4 uur.
We hebben een gezellige groep en eten ook veel gezamenlijk. Echter door het hopp on/off principe veranderd de samenstelling geregeld en ook heb je dus geregeld een andere chauffeur. Leuk voor de afwisselibg!

Er zijn hier zoveel leuke dingen te doen dat het moeilijk kiezen is. Daarom besloten niet te kiezen ;) en gewoon meer geld uit te geven!
Heb hier al een aantal horsetreks gedaan. Ben uit een vliegtuig gesprongen bij fox glacier. De skydive was echt de bom! Oke op het moment dat je uit het vliegtuig springt denk je echt dat je dood gaat maar daarna in de vrije val is het een outer body experience! O en het uitzicht was prachtig. Mount cook and mount tasman, de gletcher, de zee, wauw!

Ik ben vast heel wat dingen vergeten op te schrijven. Ik maak zoveel mee en leef eigenlijk zonder dagen of tijd, heerlijk!

Morgen ga ik een nieuwe adrenalinekick tegemoet. Voor mensen die nieuwsgierig zijn; nevis bungy (143 m bungy met 8 sec. Vrije val boven een ravijn uit een glazen gondel springen) hopelijk is het weer goed! http://m.bungy.co.nz/homepage/queenstown/nevis-bungy

• 17 Oktober 2014 - 08:14

Je Vader:

Hallo Fenke,
    Natuurlijk al veel van je reisverslag meegekregen via Skype
    Maar jou verhalen blijven ons boeien en verbazen. Wat een avontuur.
    De skydive was natuurlijk een duosprong. En wat een prachtige foto's.
    Bij thuiskomst zul je wel veel filmpjes en foto 's hebben en heel veel stof
    om te vertellen. Maar zover is het nog lang niet je hebt nog 2 weken om
    te genieten en veel van de natuur te genieten.
    Het weer in Diem is prima . Het weekend gaat het nog 20 graden worden.
    Je moeder gaat vanaf zondag t/m dinsdag met Tiny naar Maastricht toe.
    Lekker shoppen,terrasjes pakken, en weinig geld uitgeven!!!!!!
    Verder alles goed hier. Met Wammes is ook alles weer prima.
    Als het lukt zaterdagmorgen even Skypen dan is je moeder ook nog thuis.
    Zondagmorgen is wat lastiger ze gaat al vroeg weg met de trein.
    Je moeder is afgelopen maandag nog in je huisje geweest.(met 3 zussen naar
    Barneveld geweest op de koffie bij tante Pien) alles zag er nog prima uit.
    Nu ga ik afsluiten.
    Veel kusjes en groetjes van ons allemaal en we hebben wel
    weer kontakt.
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 17 Oktober 2014 - 16:23

Petra Kossen:

Ha die Fenke,

jeetje wat heb jij ons straks een hoop te vertellen!! Geweldige trip die je aan het maken bent. Gewoon te veel om op te noemen wat je allemaal meemaakt.
    Gaat nu hard hé? Denk nog maar eventjes niet aan je werk. Hier gaat alles gewoon verder, dat begrijp je. Geniet nog even van deze twee laatste weken! Liefs Petra x

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wanaka

Fenke