south we go - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Fenke Seegers - WaarBenJij.nu south we go - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Fenke Seegers - WaarBenJij.nu

south we go

Door: fenke

Blijf op de hoogte en volg Fenke

24 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hallootjes!!

Een nieuw verslagje, dat betekend dat ik de nevis bungy overleeft heb ;). Ik ga straks proberen een filmpje van mijn sprong te uploaden! Het was weer een mega adrenaline kick en het vergde opperste concentratie (zie filmpje not haha) om mezelf al duikend van het platform af te gooien! 3 2 1 bungy!!! En gewoon niet nadenken, machtig mooi. Klein puntje, ik kreeg mn voeten niet los gekoppeld daardoor werd ik ipv zittend ondersteboven opgetakeld.. ach ja dat maakte het ook wel weer anders dan anders.
Queenstown is echt een geweldige stadje. In de bergen aan een meer, veel adrenaline kicks en supergezellige barretjes waar ik me prima vermaakt heb ;).

Na Queenstown ging de reis door naar het diepe zuiden. Helaas veel mensen achter gelaten in queenstown maargoed. Nieuwe groep nieuwe start. De eerste bestemming was milford sounds, de fjorden. Daar een mooie cruise gemaakt en veel aziaten gekeken.. aan de linkerhand zien we zo; de rest was niet meer verstaanbaar vanwege de rennende aziaten naar de linkerkant van het schip.. gelukkig heb ik mn lengte mee!
Die zelfde dag een hike gemaakt naar key summit. Een klim van zon 1000m. Mn knie was er minder blij mee maar t uitzicht was adembenemend! De overnachting was in gunns camp. Ver van de bewoonde wereld! Gezellig samen gekookt en lekker bij het haardvuur gezeten!
Ik heb 1 nadeel ontdekt van NZ. Zandvliegen aaaaaaaaaahhh. Kleine agressieve dingen, ze prikken overal doorheen en de bultjes jeuken als een malle. En er zijn er veeeeel aan de westkust..

En door naar steward island! De rit ernaar toe met de ferry was bijzonder te noemen. Gillende mensen, spugende mensen (not again) en ik voorop de boot aan t genieten van de stiekem wel spannende vaart.
Steward Island was prachtig. Heerlijk vis gegeten en daarna kiwi spotten, dat is waar steward om bekend staan. Na 3 uur in het pikkendonker in het bos te hebben gelopen helaas nog geen kiwi gezien. Maar de sterrenhemel was onbetaalbaar! Op t moment dat we besluiten te stoppen met zoeken draaien we om en wat staat daar midden op t pad, jup een mega kiwi! Mmm waarom probeerden we ook al weer zachtjes te doen en zonder licht te lopen? Maar we hebben er 1 gezien!

Vanuit daar weer terug naar Queenstown met nu een definitief doei aan de rest van de groep en onze fantastische buschauffeuze. Snif.. het was een avond met een lach, een traan en teveel bier maar weer een mooie herinnering.

Mt cook was de volgende bestemming. Een hostel met t meest geweldige uitzicht. Daar een mooie hike gemaakt met de hele groep van zon 3 uur.

En nu ben ik opweg naar t noorder eiland. Morgen de oversteek met de ferry en dan in 1x door naar auckland. Daar nog een korte buspas bijgeboekt voor de laatste drie dagen. Ik moet de bay islands zien! En daarna..... daar wil ik nog even niet aan denken!

Iedereen trouwens erg bedankt voor de berichtjes op facebook, deze site etc. Ik lees ze zeker alleen geen tijd om op alles te reageren.

• 24 Oktober 2014 - 08:37

Je Vader:

Hallo Fenke

Het gaat wel eentonig worden maar wat een mooie natuur. En wat een leuke verhalen over je mede
    reizigers.
    Het gaat nu langzaam richting het einde van super mooie lange reis van maar liefst 9 weken.
    Maar aan alles komt 'n einde ook aan 9 weken vakantie.
    Dan weer terugvliegen naar het ook mooie Nederland naar je familie,vrienden en collega's.
    Er moet langzaam weer aan werken gedacht worden want er noet ook weer geld verdiend worden !!!!!!!
    Verder aankomende zondag (26-10) is het weer de "Mengelmoesdag"
    Normaal ben je altijd wel aanwezig maar helaas dit jaar niet.
    Mischien volgend jaar oktober (jubileumjaar 10 jaar).
    We hebben een leuk programma met ook wat nieuwe liedjes.
    Verder is het weer nog redelijk in Diem wel herfstachtig maar nog niet echt koud.
    Van zaterdag op zondagnacht gaat de wintertijd in. Dus we gaan een uur terug.
    Moeten we even rekening met skypen.
    Verder is alles prima en hebben bijna weekend.
    Vermaak en geniet nog de komende week en we hebben wel weer kontakt.

Groetjes

• 24 Oktober 2014 - 10:01

Eric:

Wat een super belevenissen, dat wordt saai in NL.
    Geniet er nog van!

• 27 Oktober 2014 - 15:46

Simone:

time fleas when you're having fun..... ;-)hihi

Overweldigend mooie natuur in Kiwiland hè, vooral het Zuider Eiland.

Wees gerust, ik ben ooit naar een speciale Kiwi Experience geweest waar die beesten zich achter glas ter lering en vermaak schuil houden......eindelijk na heel lang wachten zagen we wel één kiwikont!!! Hmmmmmmmmm

Geniet nog de laatste dagen.

• 27 Oktober 2014 - 18:46

Gabrielle Van Pinksteren:

Ha die Fenke,

Wat je schreef over je cruise in de fjorden met al die aziaten....Ik begreep precies wat je bedoelde. Ook bij ons zaten er ontzettend veel op de boot en ze vlogen van de ene naar de andere kant van de boot. Zelfs toen ze onder onder de regen van een waterval kwamen te staan...Ze zijn echt gek!
    Geniet nog even lekker. Denk niet aan NL, dat kun je nog lang genoeg doen.
    Groetjes van Hans en mij

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura