bye bye ozzie, hello NZ! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Fenke Seegers - WaarBenJij.nu bye bye ozzie, hello NZ! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Fenke Seegers - WaarBenJij.nu

bye bye ozzie, hello NZ!

Door: fenke

Blijf op de hoogte en volg Fenke

08 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Wat een mooie dagen zijn het weer geweest! In Cairns afgezet door de Greyhound bus en met de shuttle naar het Nomads hostel. Dit hostel ligt een stukje buiten het centrum, maar met een shuttle busje dat elk uur gaat prima te doen!

Wat moet je zeker doen als je in Cairns bent; een bezoekje brengen aan het great barrier reef! Hier dus ook heerlijk een dag op een boot rondgedobberd en gesnorkeld. Ik merkte wel dat al het reizen zijn tol begon te eisen.. hoe dan? Ergens in een gangpad op een boot in slaap vallen en pas 2 uur later wakker worden is niks voor mij ;). Maar dat slapen moest nog maar even wachten want de volgende dag stond een twee daagse excursie gepland naar cape tribulation, daintree rainforest! Op de heenweg mooie uitkijkpunten gezien en eenmaal over de bergen heen was er geen telefonisch bereik meer.
In de avond een wandeling door het regenwoud gemaakt om nachtdieren te spotten. Heel gaaf om met alleen een lampje door het woud te dwalen. Naast diverse spinnen, slapende vogels en wandelende takken ook een python van 2.5m gevonden. Er komen in dit woud bepaalde mieren voor die in hun achterlijf vitamines opslaan. 3 mieren eten is genoeg voor je dagelijkse portie vit. C. Aboriginals koken er veel mee. Dus hup, mieren van een plant geplukt en eten maar. Ze smaken eerst heel zuur met een zoete nasmaak; aparte ervaring!

De dag er na met een boot de rivier op om zoutwater crocs te spotten. Het waren er helaas niet zoveel maar ze zitten er wel degelijk! Na een zwempartij in een hoger gelegen rivier (croc vrij ;)) weer terug richting Cairns.

Het bleek dat een aantal mensen die ik tijdens mijn reis ontmoet heb ook in Cairns waren. Dit heeft een aantal gezellige avonden opgeleverd. Gelukkig bleef ik nu wat langer in hetzelfde hostel en kon ik dus uitslapen, dat doet een mens goed!! Na een aantal heerlijke massages (nightmarket met goedkope chinese/japanse en thaise massages) kon ik uitgerust vertrekken richting nieuw zeeland!

Ik ga australie missen. Wat een prachtig land, heerlijke temperaturen en geweldige mensen! Top tijd en zeker voor herhaling vatbaar!

Nu op naar een nieuw avontuur. Op dit moment zit ik in Christchurch ,zuidereiland. Hier onderandere wat musea (gratis!) Bezocht en met de Gondola naar een 360 graden view geklommen. Morgen start mijn bustour! Voornamelijk gericht op het zuidgedeelte met de prachtige natuur! IK heb er zin in!!
Nog wat plaatselijke info; 11 uur later dan NL en gem. Temp overdag 12/15 graden. In de nacht rond de 5/8. Kouddddd na cairns met zn gemiddelde temp van 30. Heel blij met mn ozzie uggs en nieuwe spuuglelijke maar goedkope en warme jas :)

  • 08 Oktober 2014 - 12:27

    Je Vader:

    Hallo Fenke.

    Ik had begrepen dat de bustour nu geregeld is.
    Je 2e avontuur van nog ongeveer 3,5 week kan nu beginnen. Wat ik lees ben je er klaar voor,
    om uitgerust hieraan te beginnen.De natuur moet prachtig zijn. Ik ga nu al jaloers worden . Mooie foto's niet te vergelijken met Oostenrijk.
    Zorg inderdaad dat je voldoende warme kleding bij je hebt. Ga lekker genieten weer van Nieuw Zeeland.
    Nog even dit: Bij Daan en Inge, in het nieuwe huis, was het afgelopen zondag gezellig.
    Het eten en drinken was prima. het ziet er allemaal mooi uit. We hebben je natuurlijk gemist maar bij
    terugkomst gaat dat weer helemaal goedkomen.
    Vrijdagavond gaan we nog uit eten met de broers en zussen + koude kant van maria bij de 'Bougondie"
    in Beek.
    Op jou verjaardag, vrijdag 7 november, gaan we dan ook daar eten samen met Daan en Inge. Planning ongeveer 18:30.
    Verder is het weer in Nederland ook aan het veranderen. Kouder en veel wind en lagere temperturen.
    Ik denk ongeveer dezelfde temparatuur als bij jou.
    Overleg naar maar even met je moeder wanneer het beste is om te skypen.
    We hebben natuurlijk nu weer met een ander tijdsverschil te maken.
    Verder veel plezier en doe voorzichtig.
    We hebben wel weer kontakt.
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 08 Oktober 2014 - 15:00

    Maria:

    Hoi, hoi, heb het verhaal van je vader al gelezen. Hij is me steeds net een stapje voor. Ik sluit me aan bij zijn verhaal. Geniet nog maar lekker ennnnnnn ..............live your dream ............ zag er goed uit.groetjes en tot skypessssssss.........

  • 13 Oktober 2014 - 13:02

    Yvonne:

    Hoi Fenke,

    Ik hoorde van je moeder dat ik op je site je reisverslagen en foto's kon lezen/zien. Wist ik niet, nu dus gedaan. Superleuk !!! Ik zou 't niet durven, maar erg leuk om je belevenissen te lezen. Geniet van je volgende reis en ik wens je nog super veel plezier !!!!!
    Vat geen cow boy (doe je borstrok aan !) :-)

    Groetjes uut Diem.

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Fenke

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 7181

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 14 April 2015

Vietnam en een beetje maleisië

31 Augustus 2014 - 01 November 2014

To the end of the world and back again in 9 weeks

Landen bezocht: