Burn baby burn - Reisverslag uit Cairns, Australië van Fenke Seegers - WaarBenJij.nu Burn baby burn - Reisverslag uit Cairns, Australië van Fenke Seegers - WaarBenJij.nu

Burn baby burn

Door: Fenke

Blijf op de hoogte en volg Fenke

25 September 2014 | Australië, Cairns

Een prachtige dag hier en op dit moment ben ik onderweg met de bus naar Cairns. Een reis van ongeveer 11uur. Maar die afstanden ben ik ondertussen wel gewend. Just sit back and relax!
Geeft me mooi even de tijd om een verslagje te typen.

Zoals jullie op de kaart kunnen zien heb ik de laatste week een behoorlijke afstand afgelegd vanaf byron bay.

Byron was een mooie stop. Een gezellig stadje met een mooi surfstrand. Wellicht iets te chill in de avonden, er waren wel erg veel mensen die zo stoned als een kanarie rond liepen.. Naast wat geluidsoverlast heb je er geen last van.
Ook een aantal mensen gesproken die op de dag van de sharkattack op het strand of zelfs in het water waren. Naast veel helikopter patrouilles was er weinig van te merken.

Van byron ben ik doorgereisd naar hervey bay. Een klein plaatsje, maar het startpunt voor een tour fraser island. Fraser is prachtig. Naast de 4wd tour over het eiland heb ik het ook vanuit een vliegtuigje mogen ervaren. Het strand daar is een officiële snelweg, compleet met snelheidsborden, laserguncontrole en blaastest door de politie!
Met een toegestane snelheid tussen de 40en 80 km per uur is het opletten, de zandheuvels, water stromen, opstijgende vliegtuigjes en vissende mensen op de snelweg maken het een interessante ervaring. Het mulle zand op de rest van het eiland zorgt ervoor dat je je aan het eind van de dag een te lang geklutste milkshake voelt en de gaten/heuvelzijn groot genoeg om je zelfs met gordel elke paar meter los te laten komen uit je stoel. Naast geklutst dus ook bont en blauw maar het was het zeker waard.

Vanaf fraser ging de bus voor mij door naar emu park. Een prachtige plaatsje met een heel mooi eiland voor de kust. Beetje jammer dat hun ferry afbrande in de eerste nacht dat ik daar was. Ach ja ik hadden toch niet kunnen gaan aangezien iemand besloten hadden om alle regen die het laatste halfjaar niet gevallen was net in de 2 dagen dat ik daar was naar beneden te storten.. Naast een bezoek aan de croc farm heb ik me dus voornamelijk vermaakt met spelletjes van de orde triviant en thee drinken in het centrum (aka 3 winkels en een kleine coffeeshop). In de coffeeshops hier kan je ook werkelijk koffie krijgen ;). En met gebrek aan openbaar vervoer lift je gewoon daar naar toe. Wat hier heel makkelijk gaat.

Vanuit emu heb ik nachtbus gepakt richting airlie beach. Na maximaal een uurtje slaap die nacht eerst maar eens een lekkere smoothie gehaald om wakker te worden. Om daarna toch meer even plat te gaan. Gelukkig had ik een early check-in! Een gezellige dorm met een douche en toilet ensuite. Wat een luxe! In de avond de zonsondergang bekeken in de haven, gevolgd door een gezellige avond met live music. Gisteren de dag doorgebracht op een zeilschip met natuurlijk een bezoek aan White haven, een parelwit strand, onderdeel van de White sunday eilanden. Het zand voelt aan als vers gevallen sneeuw en knispert onder je voeten.

En dan de titel.. Eindelijk de warme zon, reflecterend zand, zee,wind en een nog redelijk witte huid gaan niet samen helaas.. Ondanks de vele kilo's zonnebrand zijn mn schouders en rug pijnlijk verbrand. Heb behoorlijk gevloekt toen ik vanochtend 15 min met mn backpack naar de bus moest lopen... Auwwww... Dat word opletten morgen aangezien ik dan weer een boottocht gepland heb. Maar he, het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, een graad of 30, en morgen duiken en snorkelen op/in het great barrière reef, wat wil een mens nog meer!!

Vanochtend weer afscheid genomen van alle lieve mensen in airlie en na Cairns is de volgende stop cape tribulation, daintree rainforest, om daarna terug te keren naar Cairns en even een paar dagen te relaxen voordat het tweede deel van de reis begint!!

  • 25 September 2014 - 08:35

    Je Vader:

    Hallo Fenke
    Heb je verslag gelezen. Prachtige foto's. Ben jaloers op wat je allemaal aan natuur ziet en meemaak tijdens je reis.
    Ik zal zelf die reis nu niet meer maken (veel te oud) maar wat jij nu op deze leeftijd meemaakt dat
    hadden wij vroeger, op die leeftijd, niet.
    Wij kwamen niet verder dan Italie met een bungalow-tentje.(was ook leuk).
    Kijk inderdaad vandaag uit met het verbranden tijdens die boottocht.
    Hier in Diem is het weer wat minder. Gisteren was het bewolkt en 15 graden. Vandaag gaat de temperatuur weer wat omhoog.
    Het komende weekend hebben we het rustig. Zaterdag nog even naar Daan en Inge om nog wat
    laatste dingen te doen .
    Volgend weekend erg druk. Vrijdag opening op de zaak van de nieuwe hallen na de brand.
    De partners zijn daarbij ook uitgenodigd. Zaterdagmiddag zingen met "Mengelmoes" in Hengelo
    voor de oudjes.
    Zondag natuurlijk openhuis bij Daan en Inge.
    Verder gaat alles goed, ook met de gezondheid, na al dat klussen alleen wat spierpijn.
    Verder doe voorzichtig en zondagmorgen weer effe skypen.
    Maar dat bespreek nog maar even met je moeder.
    Gr. tot het volgende verslag.
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 25 September 2014 - 22:52

    Willeke:

    Hey Fenke!

    Wat ben je lekker aan het avonturieren!
    Super gaaf!
    Geniet er maar lekker van!

    Enjoy!

    Willeke

  • 26 September 2014 - 14:19

    Maria:

    Alweer super cool zo'n avontuur. Spreek je in t weekend weer op skype.Groetjes Maria.

  • 06 Oktober 2014 - 12:06

    Hans En Gabrielle Van Pinksteren:

    Hoi Fenke,
    Wat een belevenissen allemaal! Echt stoer. Ik heb net al je verhalen zitten lezen en vind het erg knap om te zien hoe jij je weg vindt in je uppie in het grote onbekende. Je doet van alles, gaat overal op af en blijft heel relaxt. Petje af!
    Nou meid, een te gekke tijd in NZ gewenst en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Groetjes van Hans en mij!










Verslag uit: Australië, Cairns

Fenke

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 7184

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 14 April 2015

Vietnam en een beetje maleisië

31 Augustus 2014 - 01 November 2014

To the end of the world and back again in 9 weeks

Landen bezocht: