everbody go's surfing!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Fenke Seegers - WaarBenJij.nu everbody go's surfing!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Fenke Seegers - WaarBenJij.nu

everbody go's surfing!!

Door: fenke

Blijf op de hoogte en volg Fenke

16 September 2014 | Australië, Byron Bay

G'day mate!

Wat een geweldige week was dit!
Vorige week gevlogen naar Adelaide, wederom een prima hostel daar! Op maandag een tour naar Kangeroo Island gemaakt. Een prachtige plek met veel wildlife! Een lange dag echter, de pickup was om 06.30 en om 22.30 was ik weer terug in het hostel. Kleine minpuntje was dat we op de terugweg wat verkeerde wind hadden waardoor de ferry alle kanten opging. Gevolg; overal kotsende mensen en rennende bemanning met spuugzakjes en dweilen.. gelukkig weet ik dat ik in de frisse lucht redelijk ok ben, dus heb alles goed doorstaan.

De dag erna terug gevlogen naar Sydney. Hier een jongen tegen t lijf gelopen die ik had ontmoet in PL en lekker uit eten geweest in de haven. De volgende dag vroeg op. De bus vertrok om 06.30 naar spot x, het surfkamp. Een busrit van ongeveer tien uur. Helaas onderweg een klapband en daardoor 12 uur onderweg geweest.

Maar het is het zo waard, het is hier fantastisch. 2x per dag het water in om te surfen (in ieder geval een poging te doen tot) en de sessies zijn 2 uur of meer per keer, heerlijk! Aan t eind vd dag is iedereen erg moe, heel last wordt t hier dus niet, maar tijd voor een kampvuur met muziek is er elke avond. Daarnaast zijn er ook nog veel middagactiviteiten na het surfen zoals kajakken, zeeraften en kangeroo golf. De golfbaan is letterlijk bezaait met kangeroos!
In de avond is er een mogelijkheid om een bottle run te doen, we gaan dan met de landrover naar een drankwinkel. Eigenlijk rijden we er recht naar binnen, het is een soort drive inn. Spot x ligt namelijk soort van in the middle of nowhere.

deze morgen mijn lastste surfles gehad en nu aan het wachten op de bus. Deze brengt me naar byron bay. Super jammer om hier weg te gaan. De sfeer is ontzettend relax en de mensen geweldig! Wonderbaarlijk hoe snel je goed bevriend kunt raken met mensen en dan des te moeilijker om weer door te 'moeten'.

Dus voor nu bye bye spot x, bye bye surfing, back to reality!!

• 16 September 2014 - 09:27

Je Vader:

Hallo Fenke

We hadden natuurlijk al zondagmorgen via Skype al het nodige weer gehoord wat je zoal
    had gedaan .
    Het is natuurlijk voor de komende tijd weer afwachten wat je weer allemaal voor leuks gaat ondernemen.
    Het zal zeker wel weer super zijn.
    Wat je allemaal al gedaan hebt nemen ze je nier meer af.
    Geniet verder maar weer de komende week en we horen wel weer van je.
    Verder bij Daan en Inge al lekker opgeschoten.
    Ze zullen waartschijnlijk de komende week hun nieuwe stekkie gaan bewonen.
    Verder alles prima hier in Diem
    We hebben nog steeds goed weer hier.

Gr. en we hebben wel weer kontakt. Doeiiiiiiiiiiiiiiii

• 16 September 2014 - 12:35

Maria:

Hoi Hoi, leuk dat je weer een reisverslag hebt geplaast.Lees het net , want heb net een auto vol spullen naar Terborg gebracht. Gaan er vandaag voor t eerst slapen. Vanavond moet het bed over. Pa was me net voor met zijn reactie . verder geen bijzondere dingen te melden. Weer een busreis voor de boeg, maar zo zie je veel en maak je het nodige mee. Heel veel plezier, geniet nog maar van de laatste weken Australie en we hebben weer contact. Groetjes en xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 21 September 2014 - 09:23

Dorrie Peters:

Hoi Fenke, wat fijn dat je het zo goed naar de zin heb.
    Wat een fantastische weken heb je al achter de rug, met spannende ervaringen, en wat allemaal nog komen gaat.Helemaal te gek, geniet ervan en wij leven met je mee , via de verslagen , supper leuk.
    Groetjes Dorrie

Verslag uit: Australië, Byron Bay