Holiday so far! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fenke Seegers - WaarBenJij.nu Holiday so far! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fenke Seegers - WaarBenJij.nu

Holiday so far!

Door: Fenke

Blijf op de hoogte en volg Fenke

05 September 2014 | Australië, Sydney

Hoi Allemaal,

Het eerste hostel was helemaal top! Ik heb me er prima vermaakt! Dinsdag heb ik gebruikt om wat bij te komen van de reis. Beetje gehangen, pool gespeeld, gekletst, je eigen prakje koken. Het houd je van de straat!
Woensdag naar de Zoo geweest. Alleen voor het uitzicht zou je er al heen willen. Het enige probleem, hoe makkelijk het openbaar vervoer in Nederland is, zo slecht aangegeven is het hier..
Als je met de bus wilt staan er alleen busnummers op de bordjes en een eindbestemming (waar ik meestal nooit van gehoord heb), word je dus niet veel wijzer van helaas. Meestal is het een kwestie van vragen. Hetzelfde geld wanneer je eruit moet. Je hebt geen idee waar je bent aangezien er nergens in de bus een kaartje hangt en er ook niets omgeroepen wordt. Dus maar vragen aan de busdriver of hij aan wil geven waar je over moet stappen. Zo gelukkig goed aangekomen bij Taronga Zoo.
Het weer is de afgelopen 4 dagen erg slecht geweest in Sydney, vooral de wind van 40km/h was erg koud! De takken vlogen je dan ook om de oren.

Donderdag een trip naar het vliegveld gemaakt om via Adelaide naar Port Lincoln te vliegen (mijn huidige verblijfplaats). Het eerste gedeelte was prima te doen, fijne boeing. Het tweede gedeelte echter was met een propellorvliegtuig(je). Het lawaai dat die dingen maken is oorverdovend en het hele vliegtuig trilt. Maar ook dit ging prima. Ik had op Adelaide al een taxi gebeld en werd netjes afgeleverd bij mijn huidige hostel! Dit hostel is ook helemaal prima!

En dan vandaag was de dag: CAGE DIVING!!!!!!!!
Het enige wat ik erover kan zeggen is, fucking awesome!!
's ochtends om 05.30 je bed uit en om 06.30 vertrokken we uit de haven. Na ongeveer 3 uur varen en een lekker ontbijtje aan boord, kwamen we bij de Neptune Islands aan. De plek waar de zeehondenpopulatie, met pups, zo'n 8000 is. Het water was kalm, het zonnetje scheen maar het was lekker fris, ideale omstandigheden om haaien te spotten.
Na een berg lokafval (organen van the tuna) kon al snel de kooi te water gelaten worden. We hadden geluk dat we maar met 12 mensen waren (normaal 30 oid), het was een erg rustige dag dus konden we met 4 mensen per keer in de kooi. Al snel werd de eerste haai gespot en daar bleef het niet bij. We hebben vandaag een stuk of 9 Great Whites gezien waarvan 3 van bijna 5 meter lang.
Ze cruisen echt vlak voor de kooi langs en er wordt geregeld vlees in het water gegooid (aan een touw) om ze te lokken. Sommige haaien zijn heel relaxt andere een stuk aggresiever als het om voedsel gaat.
Je moet je voorstellen dat het lokaas tot voor de kooi getrokken wordt, dat is een halve meter afstand van je gezicht.. Soms bijt de haai uit frustratie in de druivers die aan de zijkant aan de kooi hangen. Toen die dat zo'n halve meter van mijn gezicht deed laat je instinct je toch wel even terug deinsen.
Het is nog best lastig om jezelf in evenwicht te houden in zo'n kooi. Er is een rail at the bottom om je voeten onder te steken maar ondertussen schommeld de kooi alle kanten op en je moet echt oppassen om niet prongelijk met je arm buiten de kooi te komen (anders kan deze zo maar weg zijn). Het geschommel was zelf zo erg dat ik na 45 min (of een uur geen idee) zeeziek uitkwam, bevroren en wel want ondanks de dikke wetsuits, handschoenen en muts was het toch erg koud!
Uiteindelijk hebben er van 10 tot 4 haaien om de boot gezwommen! Natuurlijk hebben we ook nog even de schattige zeehonden met pups op de rotspartijen bij de eilanden bewonderd.
Alles bij elkaar, top, geweldig, overweldigend, indrukwekkend en het het voelde zelfs onrealistisch aan, zo dichtbij!
Ik heb 2 foto's geplaatst (bij de algemene foto's) voor mensen die nieuwsgierig zijn hoe het er nu van onderwater uitzag!

Voor de planning: morgen een dagje om bij te komen en wat hostels te reserveren en zondag vlieg ik naar Adelaide om de dag erna Kangeroo Island te bezoeken. Voor de rest ligt mijn hele planning nu vast en het is allemaal te gaaf! maar dat komt de volgende keer wel weer!

Ik hoop dat de wereld snel stopt met draaien (het voelt of ik nu nog steeds op de boot zit) en voor de meeste van jullie, werkse nog even, het is hier alweer 08.00 pm geweest (ze kennen hier geen 20.00)


  • 05 September 2014 - 21:45

    Maria:

    Ik heb je laatste reisverslag gelezen. Een indrukwekkend verhaal, maar het lijkt mij wel eng. Zondag alweer een vlucht voor de boeg. Goede vlucht gewenst en ik blijf je volgen.

  • 08 September 2014 - 11:00

    Eric:

    Cool Fenke!

  • 08 September 2014 - 14:34

    Je Vader:

    Hallo Fenke
    Via face-book (Daan en Inge) de nodige foto's en filmpjes voorbij zien komen.
    Ben natuurlijk druk bij Daan in het huis dus niet zoveel tijd om te reageren.
    Ziet er allemaal zeer spectaculair uit.
    Ben wel een beetje jaloers al zou ik voor die kooi met dei kleine visjes niet direct
    kiezen.
    Verder ben je nog heel wat van plan..
    Neem optijd de rust.
    Mischien van het weekend (zondagmorgen) even skypen want ik ben dan niet bij Daan
    Heb zondagmiddag een optreden met"Mengelmoes" in Didam.
    Verder gaat alles goed in Diem.
    Met Wammes is ook alles prima.
    Groetjes

  • 12 September 2014 - 13:04

    Marieke:

    He Fenke,

    Ik was te laat met je een fijne vakantie te wensen, maar gelukkig kan ik dat hier nog doen: HAVE FUN!!!!
    De eerste verslagen en foto's zijn al supercool! Ben benieuwd naasr de rest van je reis....

    Groetjes Marieke

Verslag uit: Australië, Sydney

Fenke

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 7190

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 14 April 2015

Vietnam en een beetje maleisië

31 Augustus 2014 - 01 November 2014

To the end of the world and back again in 9 weeks

Landen bezocht: