Laat de voorbereiding beginnen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Fenke Seegers - WaarBenJij.nu Laat de voorbereiding beginnen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Fenke Seegers - WaarBenJij.nu

Laat de voorbereiding beginnen

Door: Fenke Seegers

Blijf op de hoogte en volg Fenke

30 Juni 2014 | Nederland, Nederland

The most beautiful thing in the world is the world it self! en het word de hoogste tijd dat ik daar meer van ga zien!

Een (kleine) sprong in het diepe, maar wel een sprong die ik al heel lang wil nemen. Nog maar 2 maanden en als alles volgens plan gaat is het dan nog 1 nachtje slapen voordat ik voor 2 maanden naar het buitenland vertrek.

Vorig jaar, januari 2013, de stoute schoenen aangetrokken en op het werk een speciaal verzoek ingediend. Na een lange tijd wachten kwam er een paar maanden later dan eindelijk het verlossende woord. In het najaar van 2014 mag je 2 maanden weg! En een paar dagen later was de ticket geboekt!

Vanaf Schiphol vlieg ik naar HongKong en met een korte tussenstop van 2 uur direct door naar Sydney. Daar zal ik om 20.00 uur Australische tijd aankomen (12 uur, middag, Nederlandse tijd) en als het goed is staat daar iemand met een bordje met mijn naam erop. De eerste twee nachten zijn geboekt.. maar dat is ook alles. Het enige wat vaststaat is dat ik 4 oktober in Cairns moet zijn om terug te vliegen naar Sydney. Want met een tussentijd van 1,5 uur (nu al duimendraaien voor geen vertraging) vertrek mijn vlucht naar Christchurch, Nieuw Zeeland! 10 uur tijdsverschil met Nederland. Na een lange dag hoop ik daar rond 01.00 aan te komen en hopelijk snel een bedje te vinden. Wat daar verder vast staat is dat ik op 31 oktober in Auckland moet zijn om mijn vlucht terug naar NL te halen (ook weer met een tussenstop in Hongkong).

Tot zover de technische informatie!

Voorzichtig ben ik een bucketlist aan het opstellen van wat ik allemaal wil gaan zien, maar daar later meer over. Al bladerend door de boeken kom ik zoveel moois tegen dat 9 weken echt te kort lijkt te zijn.. Maar daar wil ik nu nog niet aan denken.
Eerst maar eens wat voorbereidingen treffen;
- backpack check
- goeie loopschoenen check
- lonely planets check
- visum Australie check
- australische simkaart check
En dan is het nog een kwestie van een aantal kleine dingen zoals een creditcard..

Hoe ver weg alles vorig jaar leek... zo dichtbij komt het nu al! en ik heb er zin in!!!!!

  • 13 Augustus 2014 - 22:29

    Nine:

    Wat wordt de route in Australië? Sydney - Cairns, of ga je ook nog naar de Outback of Great Ocean Road? Nog tips voor hostels nodig? Ben jaloers, het is fantastisch!

  • 14 Augustus 2014 - 21:32

    Gabrielle Van Pinksteren:

    Klinkt hartstikke leuk en spannend! Ik weet zeker dat je gaat genieten en wij ook van jouw reisverhalen!!!

Verslag uit: Nederland, Nederland

Fenke

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 7189

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 14 April 2015

Vietnam en een beetje maleisië

31 Augustus 2014 - 01 November 2014

To the end of the world and back again in 9 weeks

Landen bezocht: